A Wall Street Journal jelentése szerint a netes forgalom 36%-a hamis, és a botok a hibásak mindezért.
A hamis forgalom botnetektől származik, amelyek kifejezetten hamis oldalmegtekintések generálására létrehozott weboldalakra kattintanak, így növelve az oldalak tulajdonosainak reklámbevételét. A rendszer működik, mert a hirdetők azért fizetnek, hogy a reklámok az adott oldalakon megjelenjenek, nem pedig azért, hogy valódi emberek olvassák őket.
A hirdetők tisztában vannak a problémával, de az internet túl hatékony forgalmazási eszköz számukra ahhoz, hogy visszafogják a kiadásokat, még akkor is, ha a pénz harmada így végeredményében felesleges költség. Mivel az emberek egyre több időt töltenek interneteléréssel rendelkező eszközeikkel, a digitális reklámvásárlások várhatóan 17%-al növekedni fognak az USA-ban idén, elérve az 50 milliárd dollárt.
A probléma részben az is, hogy a legális hirdetési ipar maga is függ a bot-szerű technológiáktól. Manapság a legtöbb hirdetést „programozottan” vagy olyan szoftveren keresztül vásárolják, amely automatikusan kirakja a reklámokat a médiatervekhez illeszkedő oldalakra. A hirdetéseket nagy sebességgel ömlesztve veszik. A következő tíz évben a reklámok 80%-a várhatóan programozottan lesz elhelyezve.
A tech cégek megpróbálnak tenni a probléma ellen. A Google nemrég megvásárolta a Spider.io-t, egy céget, amely számos szolgáltatást kínál arra, hogy a hirdetéseket tényleg valódi emberek lássák
via: businessinsider