Kisebbfajta botrány alakult ki az egyik legnagyobb amerikai internetes ételrendelő oldal, a Seamless körül, mivel néhány szemfüles felhasználó kiszúrta, hogy több nem létező étterem is található a portálon.
A fantom éttermek után egy olvasó bejelentése alapján a Tribeca Citizen, new yorki illetőségű helyi hírportál kezdett el nyomozni. A riporterek néhány telefonhívást és internetes keresést követően könnyen felgöngyölítették az ügyet. Mint kiderült ,a Lilly Kínai és Japán Étterem tulajdonosai a saját, valóban működő üzletük mellett még két „kamu” ázsiai vendéglátóhelyet is beregisztráltak az ételrendelős szolgáltatásba.
A cél egyértelműen az volt, hogy még több látogatót csábítsanak rendelésre a különböző néven futó éttermekkel. Ráadásul a hamis üzletekkel az alacsony színvonal miatt többé vissza nem térő fogyasztókat is újra rá tudták szedni. Az eset persze felveti a kérdést, hogy miért nem ellenőrzik tüzetesebben a Seamless-hez hasonló szolgáltatások a rendszerükbe regisztráló éttermeket.
Az ételrendelő portál egyébként hamar reagált az ügyre, a kamu éttermeket azonnal törölték az oldalról, és nyilatkozatban biztosították a közvéleményt, hogy rendszeresen ellenőrzik a hozzájuk csatlakozó éttermeket, de a mostani eset után biztosan felülvizsgálják a módszereiket.
via: foxny